odi2

Switch to desktop Register Login

רמון

רמון א: יום שלישי 12:15-16:00

רמון ב: יום שני 12:15-16:00

תכנית "רמון" היא תכנית פיילוט ארצית ייחודית למצטיינים המיועדת לתלמידי החטיבה הצעירה ופועלת מזה 13 שנים. במסגרת תכנית "רמון" מגיעים ילדים מרמת-השרון (שנמצאו מתאימים ע"פ מבחני איתור שמקיים מכון קרני) בגילאי א-ב ליום העשרה שבועי בשעות הצהריים. כל קבוצת גיל מגיעה לרמון ביום אחר. הלמידה נעשית בקבוצות קטנות ותכנית הלימודים בנויה בצורה ספיראלית כך שמיומנויות יסוד וידע נצברים בצורה מרובדת. ילדי "רמון" נחשפים לתחומי דעת מהמדעים , אמנויות והומניסטיקה, תוך התאמת התכנים והפדגוגיה ליכולותיהם המיוחדות ולגילם. הלמידה נעשית בביה"ס רמ"ה בקבוצות קטנות בצורה חווייתית ונינוחה עם מורי ביה"ס הבאים מתחומים מגוונים הבונים את התכניות הייחודיות לנו. בין הנושאים אליהם נחשפים התלמידים נמצא משחקי חשיבה סדנאות חומרים, ניצני מדע ועוד…

שיעורים

 שכבת א'

חדר כושר מוחי ממוחשב (חכ"מ) -חנוך אופיר

זהו קורס שהוא סדנה לעיצוב, חיזוק וחישוף יכולות מוחו של התלמיד באמצעות משחקי מחשב. הסדנה כוללת מסד תוכנות ייעודיות כאשר העבודה היא  יחידנית בהתאמה ליכולותיו ולחולשותיו של כל תלמיד. תוך כדי משחק חווים התלמידים התמודדות עם בעיות במרחב,חשיבה מתמטית,חשיבה אלגוריתמית, חשיבה סימטרית ועוד. במהלך הקורס מפתחים התלמידים ארגז כלים לוגיים, מתנסים בניסוי וטעייה, ניתוח והכללה, בקרת יעילות הפתרון והפתעות נוספות.

חושבים חומרים-טל סיקסיק

בקורס נקיים "מעבדת חומרים" במהלכה יתנסו הילדים בחומרים מגוונים ושונים,
יערכו בדיקות ומניפולציות על החומרים שונים, יבדקו תכונותיהם, ימיינו לקבוצות ויבררו כיצד ולמה משתמשים בהם. הילדים יתחקו אחר מוצאו של החומר וכיצד מעבדים אותו לשימוש.
דרך החומרים השונים יחשפו הילדים למושגים בסיסיים כמו קל- כבד, גמיש- קשיח, צף – שוקע, יבש-לח,  חלק- מחוספס... ומשם נמשיך לעולם הדימיון והיצירה דרך החומר בו עסקנו.
בקורס ינתן דגש על ההתנסות והתהליך ולא רק על התוצר המוגמר.

מטרת הקורס היא לאפשר לילד גישה לעולם החומרים, לפתח את היכולת החזותית והאסתטית, עולם הדמיון, חשיבה יצירתית, המוטוריקה והחישה בידיים, מעבר בין דו מימד לתלת מימד, הביטחון העצמי, יכולת עבודה בצוות והנאה בעבודה.
השיעור ינסה למקד את תשומת ליבו של הילד לפרטים הקטנים בתכנון הפרוייקט ותרגום רעיון וקבלת החלטות באופן עצמאי תוך הובלת תהליך יצירתי שלב אחר שלב.
העבודה מתמשכת מספר שיעורים ומכווינה את הילד לתהליך של חשיבה וביצוע, לפיתוח ציפיות, סבלנות ובגרות.

 

חלון לטבע - אודליה זיו

בשיעורים נציץ לטבע המקומי שלנו מצמחים, דרך חרקים ופרוקי רגליים, עופות, זוחלים, יונקים וכל מה שיזמן לנו הטבע.
נלמד על תופעות מעניינות כמו התאמות מבנה לתפקיד. במהלך השיעורים התלמידים ירכשו כלים לחקר המגוון המקומי (תצפיות, איסוף נתונים, שימוש בספרות מתאימה וכו')
ילמדו על גורמי איום על הטבע ובתי הגידול (בניה ופיתוח, חקלאות, האדם וכו'). תלמידי החקר ילמדו להגדיר ולתעד את המגוון.

 

 שכבת ב'

לכל הרוחות - ענת אש- מור

בקורס זה יוצאים לתפוס קצת רוח ולהבין שאפשר לראות ולמשש אוויר,
מגלים ששקע לא נועד רק למכשירי חשמל ושרמה הוא לא רק מרכז למחוננים.
נכיר סימוני רוח ואת ההבדל בין קשר בנעליים לקשר ימי ואיך "לכל הרוחות" אפשר לחזות את מזג האוויר.
אמנם זו רק ההתחלה אבל מהסערה הבאה תשמעו עוד לפני החדשות :)

איך חושבים בסינית - סמדר וינטר

בקורס זה נלמד על השפה המדוברת ביותר בעולם....סינית! נלמד גם על התרבות הסינית על מנהגים סינים ונעמוד על הקשר המעניין בין שפה לתרבות.  בקורס נלמד על המבנה המיוחד של השפה הסינית והשוני המהותי משפות לטיניות ושמיות: שפה מוסיקלית וטונאלית, בה לצלילים מאוד דומים וקרובים ישנה משמעות שונה לגמרי! שפה בה אין א'-ב', אלא סימניות עתיקות יומין בלבד! שפה הבנויה מצירופים ומלוגיקה!  נשאל את עצמנו, האם שפה כה שונה משפיע גם על דרך חשיבה והתנהלות שונה?  המטרה העיקרית של הקורס תהיה ללמד ולייצר אצל התלמידים "חשיבה סינית", כלומר הבנה מעמיקה אך ראשונית של מבנה השפה הסינית והקשר בין תרבות לשפה.  שיטת ההוראה חווייתית ומולטי-דיסציפלינארית: מצגות, סרטונים, שירים, משחקים, חידות, יצירה ועוד.  לביטוי "זה נשמע לי כמו סינית" תהיה משמעות חדשה עבורכם!

דיויד בלינקה - שחקנים קטנים גדולים

קפיצת ראש אל תוך העולם המופלא של התיאטרון וניסיון לפרק את מרכיבי הקסם שבו – דמות, סיפור, קונפליקט, דיאלוג, עבודה עם פרטנר ועוד. באמצעות תרגילי משחק, תנועה ודמיון חווייתיים, שימוש בחושים ועידוד היצירתיות נתנסה בדרכים שונות של בניית דמות על במה, שימוש באביזרים ובמוסיקה, נספר סיפורים ונתרגם אותם לסצנה דרמטית, נלמד איך יוצרים מקום על במה גם כשהיא ריקה לחלוטין, נתנסה בסצנות אילמות ונבין שאפשר לשחק גם בלי מילים. לאורך המפגשים נלמד להכיר ולסמוך יותר אחד על השני ונבין שמשחק טוב על במה מתבטא בעבודת צוות ושיתוף פעולה.

 

למעלה

Rama School. All rights reserved.

Top Desktop version