odi2

Switch to desktop Register Login

רמון

רמון א: יום רביעי 12:15-16:00

רמון ב: יום שני 12:15-16:00

תכנית "רמון" היא תכנית פיילוט ארצית ייחודית למצטיינים המיועדת לתלמידי החטיבה הצעירה ופועלת מזה 15 שנים. במסגרת תכנית "רמון" מגיעים ילדים מרמת-השרון (שנמצאו מתאימים ע"פ מבחני איתור שמקיים מכון קרני) בגילאי א-ב ליום העשרה שבועי בשעות הצהריים. כל קבוצת גיל מגיעה לרמון ביום אחר. הלמידה נעשית בקבוצות קטנות ותכנית הלימודים בנויה בצורה ספיראלית כך שמיומנויות יסוד וידע נצברים בצורה מרובדת. ילדי "רמון" נחשפים לתחומי דעת מהמדעים , אמנויות והומניסטיקה, תוך התאמת התכנים והפדגוגיה ליכולותיהם המיוחדות ולגילם. הלמידה נעשית בביה"ס רמ"ה בקבוצות קטנות בצורה חווייתית ונינוחה עם מורי ביה"ס הבאים מתחומים מגוונים הבונים את התכניות הייחודיות לנו. בין הנושאים אליהם נחשפים התלמידים נמצא משחקי חשיבה סדנאות חומרים, ניצני מדע ועוד…

שיעורים

 שכבת א'

משחקי חשיבה- נועם טלמור

בקורס נלמד מגוון סוגים של משחקים: משחקי אסטרטגיה המבוססים על חשיבה לוגית,
משחקים שהעיקר בהם הוא לצפות את דרך החשיבה של היריב, משחקים קבוצתיים
בהם כל הקבוצה משחקת יחדיו "נגד הלוח", משחקים המעוררים חשיבה יצירתית ודמיון,
משחקי מילים, משחקי מספרים ועוד. נדגיש את הערך של לדעת להפסיד בכבוד, לפעול יחד
בהנאה כקבוצה ולהפיק לקחים לעתיד

סדנת חומרים- נעמה רותם

בקורס נחווה מעגל של למידה התנסותית (המשתפת עשייה עם קוגניציה), תוך חיבור בין
חומרים. זהו תהליך ארוך בעל מגוון אפשרויות של הרכבה ופרוק, כשהחוט המחבר הוא
השחקן הראשי. נתנסה בתפירה על גבי חומרים שונים. נלמד לארוג שתי וערב, נבנה יחד נול
וכל אחד יארוג בנול שלו. את התוצרים נחבר יחד לתוצר משותף. נלמד לסרוג סריגת
אצבעות וגם לצור פונפונים. בקורס נפתח את הדמיון ונמצא הקשרים השונים האפשריים בין
מגוון החוטים.

חלון לטבע - ענת גל

בשיעורים נציץ לטבע המקומי שלנו מצמחים, דרך חרקים ופרוקי רגליים, עופות, זוחלים, יונקים וכל מה שיזמן לנו הטבע.
נלמד על תופעות מעניינות כמו התאמות מבנה לתפקיד. במהלך השיעורים התלמידים ירכשו כלים לחקר המגוון המקומי (תצפיות, איסוף נתונים, שימוש בספרות מתאימה וכו')
ילמדו על גורמי איום על הטבע ובתי הגידול (בניה ופיתוח, חקלאות, האדם וכו'). תלמידי החקר ילמדו להגדיר ולתעד את המגוון.

 שכבת ב'

המסע לארץ סין- ד"ר סמדר וינטר

בקורס נלמד אוצר מילים ראשוני בשפה הסינית המדוברת והכתובה, נתחקה אחר ערכים
משפחתיים וחברתיים שעיצבו את החברה הסינית, נכיר אמונות ומנהגים הקשורים בחגים
בסין כמו פסטיבל הירח או מרוץ סירות הדרקון, נתבונן במשפחה הסינית, ונחקור יצורים
מיתולוגיים וחיות אמיתיות – דרקונים ודובי פנדה – מסין. נסקור המצאות שמקורן בסין,
נתוודע לחשיבות האוכל לבני העם הסיני ונלמד על רפואה סינית. החשיפה לתרבות אחרת
ולחיי היום היום של ילדים בני גילם בסין מרחיבה את מושג האדם המתגבש אצל הילדים.
היא מעודדת את החקרנות והסקרנות האינטלקטואלית הטבועה בהם, ופותחת חלון של עניין
לחדש ולשונה.

לכל הרוחות - ענת אש- מור

בקורס זה יוצאים לתפוס קצת רוח ולהבין שאפשר לראות ולמשש אוויר,
מגלים ששקע לא נועד רק למכשירי חשמל ושרמה הוא לא רק מרכז למחוננים.
נכיר סימוני רוח ואת ההבדל בין קשר בנעליים לקשר ימי ואיך "לכל הרוחות" אפשר לחזות את מזג האוויר.
אמנם זו רק ההתחלה אבל מהסערה הבאה תשמעו עוד לפני החדשות :)

תיאטרון- דיוויד בילנקה

קורס התיאטרון יעסוק השנה במונולוגים . בזמן המונולוג, השחקן ניצב לבדו על הבמה או מול המצלמה ובאמצעים מינימליסטיים מספר סיפור מרתק סביב הדמות אותה הוא מציג.
במסגרת המפגשים, ננסה להבין מהי דמות ומהו מונולוג, נכיר סוגים שונים של מונולוגים מתוך ספרים ומחזות, כמו-כן ננסה להבין איך ניתן לכתוב מונולוג באמצעות אימפרוביזציה. הילדים ימציאו דמויות מקוריות ויכתבו בהשראתן מונולוגים. גולת הכותרת של הקורס תהיה כשהילדים יבצעו בעצמם בכיתה את המונולוגים שכתבו. כדי לקשוריוסיפו לדמות אביזרים ותלבושות כיד הדמיון, במטרה להעשיר את עבודתם התיאטרלית.

 

למעלה

Rama School. All rights reserved.

Top Desktop version