odi2

Switch to desktop Register Login

רום (כתות ג'-ז')

רום ג: יום שני 16:15-19:15

רום ד: יום חמישי 16:15-19:15

רום ה-ז: יום רביעי 16:15-19:15

 

תכנית "רום" היא תכנית העשרה המיועדת לתלמידים מצטיינים בין הכתות ג-ז והינה תכנית צומחת הפועלת בשעות אחר הצהריים.

התכנית משלבת למידה חווייתית בין תחומי דעת שונים ממדעים אומניות והומניסטיקה. בין הנושאים הנלמדים נמצא קורסים העוסקים בזאולוגיה, הוכחה ,אמנות, מטאורולוגיה ,תיאטרון ועוד…

מורי תכנית "רום" הם חלק מצוות רמ"ה ובונים את התכניות הייחודיות בהתאמה לצרכים הפדגוגיים של הילדים תוך טיפוח הסקרנות והיצירתיות הטמונים בהם. תלמידי תכנית "רום" לומדים שני קורסים סמסטריאליים (כלומר ארבעה קורסים בשנה).התכנית נבנית בצורה ספיראלית תוך התייחסות למיומנויות והידע אליהם נחשפים הילדים במהלך שנות השתתפותם בתכנית.

 

שיעורים

 שכבה ג'
רכז כתות ג- ד"ר אלעד שגב

 

כימיה- דניאל שורק

בקורס זה נחקור את עולם הכימיה המרתק. הכימיה עוסקת בהרכב החומר ובתגובות בין חומרים: החל ממים, מיץ ומלח וכלה בחומרי נפץ, תרופות ורכיבי מחשב. נלמד על החלקים הקטנים המרכיבים את העולם סביבנו, ואיך אלו משפיעים על עולמינו ועלינו. נחקור את התכונות הכימיות של החומרים שיש לכולנו בבית, ננפח בועות סבון בלי לנשוף לתוכם אוויר, נהפוך מים לקולה, נתבונן דרך עיניה של השמש ונלמד איך קרם הגנה מגן על העור שלנו. המסקנה היא שהכימיה נמצאת סביבנו כל הזמן.

העולם שסביבי ואני שבתוכו - רוני ברות

בין דו לתלת מימד העולם שסביבי ואני שבתוכו.
מטרת הקורס היא לפתח את יכולת התבוננות ,ההבעה בחומרים שונים והחשיבה המפשטת.
בקורס זה נתנסה ביצירה אישית מתוך בהתייחסות והתבוננות בעולם שסביבנו, בעולמנו הפנימי ומעבר בין מציאות פנימית לחיצונית. דמיון, רגשות,השכלה וחשיבה, יהוו עבורנו חומרי גלם ליצירת עבודות אמנות אישיות.
ניצור בטכניקות שונות ומגוונות ונעסוק ברישום מהטבע,ציור בצבעים מסוגים שונים, פיסול, בחומרים שונים, תיאטרון בובות צילום ועוד.
המעבר החופשי בין דרכי הבעה שונות;מציור וחשיבה מופשטת לריאליזם, מהדמיוני לממשי, ומפיסול בחומרים שונים, לצילום ולכתיבה, יעצימו את כוחותיו של התלמיד ויבנו את ביטחונו ביכולותיו.

זואולוגיה - ירון גרינברג

בקורס זואולוגיה נכיר את עולמם המופלא של בעלי החיים. נעסוק בנושאים כגון מיון עולם החי, היכרות מגוונת עם מחלקות בעלי החיים ועוד נושאים נבחרים,  נעשה זאת במגוון שיטות ודרכים.

הלמידה בקורס מגוונת וחווייתית, מועברת בשילוב מצגות, חידונים, משימות קבוצתיות בדגש על שיתוף פעולה, תרגילי המחשה, וכמובן שגם עבודה עם בעלי חיים במגוון דרכים.

איך חושבים בסינית - ענת רמות

בקורס זה נלמד על השפה המדוברת ביותר בעולם....סינית! נלמד גם על התרבות הסינית על מנהגים סינים ונעמוד על הקשר המעניין בין שפה לתרבות.  בקורס נלמד על המבנה המיוחד של השפה הסינית והשוני המהותי משפות לטיניות ושמיות: שפה מוסיקלית וטונאלית, בה לצלילים מאוד דומים וקרובים ישנה משמעות שונה לגמרי! שפה בה אין א'-ב', אלא סימניות עתיקות יומין בלבד! שפה הבנויה מצירופים ומלוגיקה!  נשאל את עצמנו, האם שפה כה שונה משפיע גם על דרך חשיבה והתנהלות שונה?  המטרה העיקרית של הקורס תהיה ללמד ולייצר אצל התלמידים "חשיבה סינית", כלומר הבנה מעמיקה אך ראשונית של מבנה השפה הסינית והקשר בין תרבות לשפה.  שיטת ההוראה חווייתית ומולטי-דיסציפלינארית: מצגות, סרטונים, שירים, משחקים, חידות, יצירה ועוד.  לביטוי "זה נשמע לי כמו סינית" תהיה משמעות חדשה עבורכם!

דיויד בילנקה - שחקנים קטנים גדולים

קפיצת ראש אל תוך העולם המופלא של התיאטרון וניסיון לפרק את מרכיבי הקסם שבו – דמות, סיפור, קונפליקט, דיאלוג, עבודה עם פרטנר ועוד. באמצעות תרגילי משחק, תנועה ודמיון חווייתיים, שימוש בחושים ועידוד היצירתיות נתנסה בדרכים שונות של בניית דמות על במה, שימוש באביזרים ובמוסיקה, נספר סיפורים ונתרגם אותם לסצנה דרמטית, נלמד איך יוצרים מקום על במה גם כשהיא ריקה לחלוטין, נתנסה בסצנות אילמות ונבין שאפשר לשחק גם בלי מילים. לאורך המפגשים נלמד להכיר ולסמוך יותר אחד על השני ונבין שמשחק טוב על במה מתבטא בעבודת צוות ושיתוף פעולה.

ענת אש-מור – ממעמקי הכדור

"מעמקי הכדור" הוא מסע מרתק המתחיל בליבת כדור הארץ, וממשיך דרך כל שכבותיו עד לאטמוספירה. יחד, נבין מדוע כדור הארץ עגול ומה גורם לו להיות משוכב כפי שהוא. נבקר בקרום בו אנו חיים, נכיר ונתנסה יחד בתהליכים הגיאולוגיים המעצבים אותו דרך ניסוי, תהייה ותצפית. נמשיך במסענו ונקשור את כדוה"א אל השמש והאקלים שסביבנו ונבין כיצד כל הגורמים הללו משפיעים על כלל התהליכים הגיאולוגיים, שרשראות ההרים והעמקים שסביבנו. לסיום, נצרף את כל חלקי הפאזל וכמו האסטרונאוטים נביט מרחוק על התמונה הכללית שנקראת הכדור הכחול.

 

שכבה ד'
רכז כתות ד- אורי דרוקמן

 

הרמז- סתיו מורג

בתכנית אנחנו נותנים לילדים הזדמנות  להיכנס לנעליים של חוקרים מהמדורים השונים ולפתור תעלומות. במהלך המפגשים הם מעלים השערות, לומדים כיצד מנוהלת חקירה מקצועית, בודקים ממצאים כגון טביעות אצבע, מגלים כיצד מפענחים מניעים, בסיסיים, איך פוסלים או מאששים חשדות יעלו השערות, יפריכו תאוריות ויבינו מה נדרש כדי לבסס תיק. כל זאת, באמצעות חקירה אותה מנהלים התלמידים עצמם על בסיס מידע הנחשף במסגרת השיעורים.

סקראץ - סמדר ווילר

במסגרת הקורס התלמידים מכירים את שפת התכנות של סביבת סקראץ', המאפשרת ליצור סרטונים עלילתיים ומשחקים דרך כתיבת אלגוריתמים. התלמידים לומדים להשתמש בידע שהם רוכשים בנוגע לפקודות ומבנים שקיימים בשפה על מנת לבטא את עצמם ולהקים לתחיה רעיונות שהם עצמם יוזמים ומפתחים. על ידי כך התלמידים משכללים יכולות מגוונות החיוניות לתהליך התקדמות מרעיון למציאות.

שחמט - מיקי חומה

בשעת המשחק התלמיד מפנה את תשומת ליבו ל"עולם אחר" עם חוקים משלו וזה משחרר אותו מהגבולות והמחויבות של ה"עולם האמיתי". תחושת שחרור זו נותנת לו חופש לנסות דברים חדשים. לאורך כל המשחק התלמיד עומד בפני אתגרים מחשבתיים ונדרש למצוא פתרון לבעיות אותן הוא פוגש במהלך המשחק. חווית המשחק יוצרת תנאים טובים ללמידה הנובעת מהנאת המשחק.
במקביל, נעשה הכירות עם עקרונות השחמט. נלמד לקחת אחריות להחלטות הנעשות במהלך המשחק (נגעת נסעת), ונלמד להבחין ב"יופי" הטמון במשחק באמצאות פתירת בעיות וניתוח משחקי מופת.

אביגיל הופקינס - אמנות על אי בודד

במהלך הקורס נעבוד על חמישה פרוייקטים בהשראת המחשבה על הישרדות באי בודד. המחשבה על אי בודד מאפשרת הפעלה של הדמיון, חשיבה המצאתית, חשיבה על מהו מקום, מהו בית, מהם החומרים המקיפים אותנו וכיצד אפשר להשתמש בהם. מתוך הנושא נעסוק בתלת מימד ובדו מימד בחמרים וטכניקות שונות.

 

שכבות ה-ז
רכז כתות ה-ז- גיא מור

הוכחה – ד"ר יואב ברויאר

במהלך הקורס נפתח את חשיבתנו הריאלית במגוון כיוונים ונושאים.
נתרגל לוגיקה קלאסית, נטעם מעט מתורת הגרפים, נלמד אודות הצפנה ונפצח צפנים ,נשמע סיפורים רבים שמטרתם להקנות הרגלי חשיבה מחד גיסא ולפתח את הדמיון מאידך גיסא,
נתנסה בדומינו המבוסס על כללים מורכבים, נלמד מהי רדוקציה ונפתור חידת שיבוץ...כל החוויות הללו יעשו תוך כדי משחק בשמחה

אסף רוגינסקי - חקלאות אורבנית

חקלאות העתיד חודרת אט אט למרחב העירוני ומשנה את אופייה של העיר ממקום צרכני למקום יצרני.
העיר הופכת למוקד ייצור מזון המאכיל את תושביה בגגות, במרפסות, בחצרות ובגינות הקהילתיות.
בכדי לגדל מזון בעיר אנו צריכים להתנתק מטכניקות הגידול הקונבנציונאליות ולהתאימן לסביבה העירונית.
במהלך הקורס נחקור ונכיר שיטות חקלאיות מתקדמות המותאמות לגידול מזון בעיר.
מתוך שיטות הגידול שנחקור, נבחר שיטה אותה נתכנן ונבנה במו ידינו במרכז ההעשרה.
נלמד על עקרונות אקולוגיים מרכזיים שיגנו על הגידולים מפני מזיקים.
נחקור דשנים שונים ואת השפעתם על הצמחים שלנו.
וכמובן נכין מטעמים מהצמחים הרבים שאותם נגדל.

 

שחמט - אלי לוי

למעלה מאלפיים שנה רצים החיילים על המשבצות המנוגדות , הסוסים דוהרים מקצוות הלוח לאיגוף לחימתי, עוקפים צריחי אבן וחותכים יבשות ותקופות. מערבות אסיה למדינות המזרח דרך ארצות הקור לאירופה ולשלטון המלוכני התורן.
במסעותיו מערבה טיפס השחמט בסולם האתגרי, הרוחני והמעשי והפך לספורט ולמשחק ולסטטוס של האדם החושב ושכלתני. סמל ליכולת חשיבה יצירתית , ליכולת חישוב גבוהה ובעיקר לאומנות.

עיצוב בתלת מימד- ענבל צייזלר

הדפסה תלת מימדית היא טכנולוגית העתיד שכבר עכשיו נמצאת בהישג ידינו.
כמעט כמו במעשה קסמים, כיום ניתן להדפיס בתלת מימד צורות ומוצרים העולים בדימיוננו, אך כיצד עושים זאת?
בקורס נלמד את יסודות המידול התלת מימדי וכיצד להפוך רעיון למוצר תלת מימדי מודפס.
נכיר את טכנולוגית ההדפסה, כיצד היא פועלת, יתרונותיה וחסרונותיה ואיך אנו יכולים לעשות בה שימוש לצרכינו.
נלמד למדל בתוכנת טינקרקאד, בעזרתה נבנה מוצרים ומשחקים מקוריים פרי תכנונכם אותם נדפיס בתלת מימד.

בין טקסט לבמה - דקלה כהן

הקורס יעסוק בעיבוד של המילה הכתובה לבמה.איך הופכים משפט שמישהו אחר כתב לשלי?איך אני הופך טקסט כתוב לפעולות?
במהלך המחצית נשכתב סצנות מסיפורים אהובים למחזה ואז נעלה אותם על הבמה.
נכתוב סצנות קצרות בעצמנו ונציג אותם ונסיים בטעימה מתוך מחזה מוכר אשר סצנות ממנו יעלו על בבמה.

 

דורון לוי - ברוך שפתרנו

קורס דינמי ומאתגר העוסק בפיתוח חשיבה ודמיון דרך חידות, משחקי מילים ואתגרי חשיבה. בקורס מגוון רחב של פעילויות מילוליות הגורמות לתלמידים לחשוב בכיוונים לא שגרתיים.  בין האתגרים בקורס:
משחקי מילים ושעשועי לשון. 
תרגילי חשיבה לשיפור יצירתיות וגמישות מחשבתית. 
העשרת השפה והרחבת אוצר המילים. 

 

חקר הג'אגלינג - יואב ברויאר ומיקי חומה

במהלך הקורס התלמידים חוקרים את תהליך הלמידה של עצמם. התלמידים הם המתנסים והחוקרים גם יחד. באופן הזה הקורס משלב בין הבנה לביצוע. בלווי והנחייה של שני מנחי הקורס, ד"ר למתמטיקה ומומחה לג'אגלינג, התלמידים בוחרים את נושא המחקר ואת  האביזר/ים בהם ישתמשו במחקר שלהם. הם מתעדים, מקבלים משובים ומנתחים ממצאים המשקפים את היכולת העכשווית שלהם ואת השינוי ביכולות ככל שעולה רמת המיומנות שלהם. מתוך העשייה החווייתית ותהליך החקירה התלמידים מגיעים לתובנות ומסקנות אישיות לגבי תהליך הלמידה שלהם ואיך ניתן ליעל ולמקסם אותו.  

 

 

 

 

 

למעלה

Rama School. All rights reserved.

Top Desktop version