odi2

Switch to desktop Register Login

רמה (כתות ג'-ד')

יום שלישי- 8:15-13:30

תלמידי תכנית רמ"ה מגיעים ליום העשרה שבועי (במקום יום לימודים בשעות הבוקר בביה"ס הרגיל). הם לומדים תכניות מתחומי המדעים האמנויות וההומניסטיקה בתכנית ספירלית הנבנית מגיל הגן ועד סיום התכניות השונות. בין הקורסים השונים ניתן למצוא בלשנות, שחמט, עיצוב, ביולוגיה ימית, על החלל ועוד.. הלמידה נעשית בקבוצות קטנות עם מורים מומחים הבאים מתחומי הדעת השונים ובונים את תכנית הלימודים בהתאמה לתלמידים מחוננים ולצרכיהם ההתפתחותיים. תלמידי רמ"ה ממשיכים את לימודיהם בתכנית "רם" ברצף.

שיעורים

שכבה ג'

הוכחה – ד"ר יואב ברויאר

במהלך הקורס נפתח את חשיבתנו הריאלית במגוון כיוונים ונושאים.
נתרגל לוגיקה קלאסית, נטעם מעט מתורת הגרפים, נלמד אודות הצפנה ונפצח צפנים ,נשמע סיפורים רבים שמטרתם להקנות הרגלי חשיבה מחד גיסא ולפתח את הדמיון מאידך גיסא,
נתנסה בדומינו המבוסס על כללים מורכבים, נלמד מהי רדוקציה ונפתור חידת שיבוץ...כל החוויות הללו יעשו תוך כדי משחק בשמחה

מי שמביט בי מאחור - דיוויד בלינקה יחד עם אאידה ראונר

במסגרת הקורס "מי שמביט בי מאחור" נחווה התנסויות מגוונות מעולם התיאטרון...נחבר בין סיטואציות מהבמה לבין התמודדות הילדים עם מצבי חיים.דרך משחקי תיאטרון נעסוק בנושאים המעסיקים כל אדם... ,
נחווה ונרגיש בגוף ובלב, נחשוב בראש, נשוחח ונשתף אחד את השני באווירה תומכת ומקבלת...  במפגש ישולבו לעיתים אביזרים, תחפושות וחומרים שונים.

חדר כושר מוחי ממוחשב (חכ"מ) -חנוך אופיר

זהו קורס שהוא סדנה לעיצוב, חיזוק וחישוף יכולות מוחו של התלמיד באמצעות משחקי מחשב. הסדנה כוללת מסד תוכנות ייעודיות כאשר העבודה היא  יחידנית בהתאמה ליכולותיו ולחולשותיו של כל תלמיד. תוך כדי משחק חווים התלמידים התמודדות עם בעיות במרחב,חשיבה מתמטית,חשיבה אלגוריתמית, חשיבה סימטרית ועוד. במהלך הקורס מפתחים התלמידים ארגז כלים לוגיים, מתנסים בניסוי וטעייה, ניתוח והכללה, בקרת יעילות הפתרון והפתעות נוספות.

שחמט - אלי לוי

למעלה מאלפיים שנה רצים החיילים על המשבצות המנוגדות , הסוסים דוהרים מקצוות הלוח לאיגוף לחימתי, עוקפים צריחי אבן וחותכים יבשות ותקופות. מערבות אסיה למדינות המזרח דרך ארצות הקור לאירופה ולשלטון המלוכני התורן.
במסעותיו מערבה טיפס השחמט בסולם האתגרי, הרוחני והמעשי והפך לספורט ולמשחק ולסטטוס של האדם החושב ושכלתני. סמל ליכולת חשיבה יצירתית , ליכולת חישוב גבוהה ובעיקר לאומנות.

חקלאות אורבנית - ירון טוסיה

במרכז רמה קיימות  מערכות גידול מזון הידרופוניות, אקוואפוניות ,גינה ומצע מנותק אשר חשוב שהילדים יכירו, יטפחו ויתחזקו.מתוך התנסות מעשית, הילדים יעברו חוויה לימודית משמעותית מחוץ לכתלי הכיתה. במהלך הקורסהם יתנסו בגידולי ירק ופרי ויפתחו אליו הערכה והבנה לגבי כמהמשאבים דרושים כדי להגיע לתוצרים שאנו צורכים יום יום.
הרעיון המוביל את התוכנית היא התנסות אורגנית בפתרון בעיות – הילדים מציעים כיצד לטפל
בבעיה בדרכים שלהם, עורכים ניסוי עד שמגיעים לפתרון הניב את התוצאות הטובות ביותר.

דורון לוי - ברוך שפתרנו

קורס דינמי ומאתגר העוסק בפיתוח חשיבה ודמיון דרך חידות, משחקי מילים ואתגרי חשיבה. בקורס מגוון רחב של פעילויות מילוליות הגורמות לתלמידים לחשוב בכיוונים לא שגרתיים.  בין האתגרים בקורס:
משחקי מילים ושעשועי לשון. 
תרגילי חשיבה לשיפור יצירתיות וגמישות מחשבתית. 
העשרת השפה והרחבת אוצר המילים. 

 שכבה ד'

רובוטיקה - שמעון נושניצקי

תחום הרובוטיקה זוכה לתנופה מוגברת בעולם הרחב. תכנות והפעלת רובוטים תורמים רבות להשתלבות בעולם טכנולוגי מודרני.
בקורס זה נתנסה  בבניית רובוטים ממערכות לגו בצורה חווייתית ומעשית המשולבת עם לימודים עיונים. במהלך הקורס נעסוק בחשיבה יצירתית טכנולוגית הקשורה לתחום הרובוטיקה, נתייחס להשקה לתחומים נוספים כרפואה, רובוטיקה בחלל, תעשייה ועוד...

יסודות העיצוב "איך עיצוב נולד?"- טל סיקסיק

במסגרת הקורס נעסוק במספר פרוייקטים הבאים מתחומי העיצוב השונים, מעיצוב המוצר, ועד עיצוב גראפי ואפילו עיצוב שיער. החשיבה העיצובית בקורס תנוע בטווח שבין עיצוב המרחב עצמו ועד לעיצוב הפרטים המרכיבים אותו.

הקורס יתמקד בהבנת תהליך הבשלת הפרוייקט העיצובי בתחומים השונים ובדיקה כיצד מתבצע תהליך זה משלבי התכנון המוקדמים ועד לקבלת המוצר המוגמר ויושם דגש מיוחד על הנחיית התלמיד ללמידה אישית עצמאית, תרגום רעיון, פיתוח טעם אישי, הובלת תהליך שלב אחרי שלב, תיעוד וביקורת.

הקורס נותן מרחב לביטוי כישוריהם הייחודים של כל תלמיד ותלמיד מעודד לפריצת הסטנדרטיזציה ומאפשר את חופש החשיבה העיצובית, תוך התרחקות מהמוכר והמצוי לעבר רעיונות חדשים, מפתיעים ומקוריים

חדר כושר מוחי ממוחשב (חכ"מ) -חנוך אופיר

זהו קורס שהוא סדנה לעיצוב, חיזוק וחישוף יכולות מוחו של התלמיד באמצעות משחקי מחשב. הסדנה כוללת מסד תוכנות ייעודיות כאשר העבודה היא  יחידנית בהתאמה ליכולותיו ולחולשותיו של כל תלמיד. תוך כדי משחק חווים התלמידים התמודדות עם בעיות במרחב,חשיבה מתמטית,חשיבה אלגוריתמית, חשיבה סימטרית ועוד. במהלך הקורס מפתחים התלמידים ארגז כלים לוגיים, מתנסים בניסוי וטעייה, ניתוח והכללה, בקרת יעילות הפתרון והפתעות נוספות.

שחמט - אלי לוי

למעלה מאלפיים שנה רצים החיילים על המשבצות המנוגדות , הסוסים דוהרים מקצוות הלוח לאיגוף לחימתי, עוקפים צריחי אבן וחותכים יבשות ותקופות. מערבות אסיה למדינות המזרח דרך ארצות הקור לאירופה ולשלטון המלוכני התורן.
במסעותיו מערבה טיפס השחמט בסולם האתגרי, הרוחני והמעשי והפך לספורט ולמשחק ולסטטוס של האדם החושב ושכלתני. סמל ליכולת חשיבה יצירתית , ליכולת חישוב גבוהה ובעיקר לאומנות.

חלון לטבע - אודליה זיו

בשיעורים נציץ לטבע המקומי שלנו מצמחים, דרך חרקים ופרוקי רגליים, עופות, זוחלים, יונקים וכל מה שיזמן לנו הטבע.
נלמד על תופעות מעניינות כמו התאמות מבנה לתפקיד. במהלך השיעורים התלמידים ירכשו כלים לחקר המגוון המקומי (תצפיות, איסוף נתונים, שימוש בספרות מתאימה וכו')
ילמדו על גורמי איום על הטבע ובתי הגידול (בניה ופיתוח, חקלאות, האדם וכו'). תלמידי החקר ילמדו להגדיר ולתעד את המגוון.

חקלאות אורבנית - ירון טוסיה

במרכז רמה קיימות  מערכות גידול מזון הידרופוניות, אקוואפוניות ,גינה ומצע מנותק אשר חשוב שהילדים יכירו, יטפחו ויתחזקו.מתוך התנסות מעשית, הילדים יעברו חוויה לימודית משמעותית מחוץ לכתלי הכיתה. במהלך הקורסהם יתנסו בגידולי ירק ופרי ויפתחו אליו הערכה והבנה לגבי כמהמשאבים דרושים כדי להגיע לתוצרים שאנו צורכים יום יום.
הרעיון המוביל את התוכנית היא התנסות אורגנית בפתרון בעיות – הילדים מציעים כיצד לטפל
בבעיה בדרכים שלהם, עורכים ניסוי עד שמגיעים לפתרון הניב את התוצאות הטובות ביותר.

 

למעלה

Rama School. All rights reserved.

Top Desktop version