odi2

Switch to desktop Register Login

רמה (כתות ג'-ד')

יום שלישי- 8:15-13:30

תלמידי תכנית רמ"ה מגיעים ליום העשרה שבועי (במקום יום לימודים בשעות הבוקר בביה"ס הרגיל). הם לומדים תכניות מתחומי המדעים האמנויות וההומניסטיקה בתכנית ספירלית הנבנית מגיל הגן ועד סיום התכניות השונות. בין הקורסים השונים ניתן למצוא בלשנות, שחמט, עיצוב, ביולוגיה ימית, על החלל ועוד.. הלמידה נעשית בקבוצות קטנות עם מורים מומחים הבאים מתחומי הדעת השונים ובונים את תכנית הלימודים בהתאמה לתלמידים מחוננים ולצרכיהם ההתפתחותיים. תלמידי רמ"ה ממשיכים את לימודיהם בתכנית "רם" ברצף.

שיעורים

שכבה ג'

הוכחה – ד"ר יואב ברויאר

במהלך הקורס נפתח את חשיבתנו הריאלית במגוון כיוונים ונושאים.
נתרגל לוגיקה קלאסית, נטעם מעט מתורת הגרפים, נלמד אודות הצפנה ונפצח צפנים ,נשמע סיפורים רבים שמטרתם להקנות הרגלי חשיבה מחד גיסא ולפתח את הדמיון מאידך גיסא,
נתנסה בדומינו המבוסס על כללים מורכבים, נלמד מהי רדוקציה ונפתור חידת שיבוץ...כל החוויות הללו יעשו תוך כדי משחק בשמחה

מי שמביט בי מאחור - לירון בן ששון יחד עם אאידה ראונר

במסגרת הקורס "מי שמביט בי מאחור" נחווה התנסויות מגוונות מעולם התיאטרון...נחבר בין סיטואציות מהבמה לבין התמודדות הילדים עם מצבי חיים.דרך משחקי תיאטרון נעסוק בנושאים המעסיקים כל אדם... ,
נחווה ונרגיש בגוף ובלב, נחשוב בראש, נשוחח ונשתף אחד את השני באווירה תומכת ומקבלת...  במפגש ישולבו לעיתים אביזרים, תחפושות וחומרים שונים.

חדר כושר מוחי ממוחשב (חכ"מ) -חנוך אופיר

זהו קורס שהוא סדנה לעיצוב, חיזוק וחישוף יכולות מוחו של התלמיד באמצעות משחקי מחשב. הסדנה כוללת מסד תוכנות ייעודיות כאשר העבודה היא  יחידנית בהתאמה ליכולותיו ולחולשותיו של כל תלמיד. תוך כדי משחק חווים התלמידים התמודדות עם בעיות במרחב,חשיבה מתמטית,חשיבה אלגוריתמית, חשיבה סימטרית ועוד. במהלך הקורס מפתחים התלמידים ארגז כלים לוגיים, מתנסים בניסוי וטעייה, ניתוח והכללה, בקרת יעילות הפתרון והפתעות נוספות.

שחמט - אלי לוי

למעלה מאלפיים שנה רצים החיילים על המשבצות המנוגדות , הסוסים דוהרים מקצוות הלוח לאיגוף לחימתי, עוקפים צריחי אבן וחותכים יבשות ותקופות. מערבות אסיה למדינות המזרח דרך ארצות הקור לאירופה ולשלטון המלוכני התורן.
במסעותיו מערבה טיפס השחמט בסולם האתגרי, הרוחני והמעשי והפך לספורט ולמשחק ולסטטוס של האדם החושב ושכלתני. סמל ליכולת חשיבה יצירתית , ליכולת חישוב גבוהה ובעיקר לאומנות.

יסודות העיצוב "איך עיצוב נולד?"- טל סיקסיק

במסגרת הקורס נעסוק במספר פרוייקטים הבאים מתחומי העיצוב השונים, מעיצוב המוצר, ועד עיצוב גראפי ואפילו עיצוב שיער. החשיבה העיצובית בקורס תנוע בטווח שבין עיצוב המרחב עצמו ועד לעיצוב הפרטים המרכיבים אותו.

הקורס יתמקד בהבנת תהליך הבשלת הפרוייקט העיצובי בתחומים השונים ובדיקה כיצד מתבצע תהליך זה משלבי התכנון המוקדמים ועד לקבלת המוצר המוגמר ויושם דגש מיוחד על הנחיית התלמיד ללמידה אישית עצמאית, תרגום רעיון, פיתוח טעם אישי, הובלת תהליך שלב אחרי שלב, תיעוד וביקורת.

הקורס נותן מרחב לביטוי כישוריהם הייחודים של כל תלמיד ותלמיד מעודד לפריצת הסטנדרטיזציה ומאפשר את חופש החשיבה העיצובית, תוך התרחקות מהמוכר והמצוי לעבר רעיונות חדשים, מפתיעים ומקוריים

אסף רוגינסקי - חקלאות אורבנית

חקלאות העתיד חודרת אט אט למרחב העירוני ומשנה את אופייה של העיר ממקום צרכני למקום יצרני.
העיר הופכת למוקד ייצור מזון המאכיל את תושביה בגגות, במרפסות, בחצרות ובגינות הקהילתיות.
בכדי לגדל מזון בעיר אנו צריכים להתנתק מטכניקות הגידול הקונבנציונאליות ולהתאימן לסביבה העירונית.
במהלך הקורס נחקור ונכיר שיטות חקלאיות מתקדמות המותאמות לגידול מזון בעיר.
מתוך שיטות הגידול שנחקור, נבחר שיטה אותה נתכנן ונבנה במו ידינו במרכז ההעשרה.
נלמד על עקרונות אקולוגיים מרכזיים שיגנו על הגידולים מפני מזיקים.
נחקור דשנים שונים ואת השפעתם על הצמחים שלנו.
וכמובן נכין מטעמים מהצמחים הרבים שאותם נגדל.

 

מדע מסביב לעולם - ירדן פינטו

לפי ז'ול ורן, אפשר לצאת למסע מסביב לעולם ב-80 יום. המסע הדמיוני שלנו בקורס מסביב לעולם ייקח קצת יותר זמן, ובמהלכו נלמד על המדע שמסתתר בכל מקום בתבל ובכל זמן. מהעת העתיקה של מצרים, יוון ובני המאיה המסתוריים, דרך ניסויים מדעיים הקשורים לאקלים קיצוני ולמחקר מדעי של עולמות אבודים כמו 'אטלנטיס'. התלמידים יחוו בקורס טעימה ממגוון תקופות היסטוריות ומגוון שיטות מדעיות למחקר, וייחשפו גם לעולמות העדכניים ביותר של הטכנולוגיה, המדע והתרבות הבינלאומית.

 שכבה ד'

רובוטיקה - שמעון נושניצקי

תחום הרובוטיקה זוכה לתנופה מוגברת בעולם הרחב. תכנות והפעלת רובוטים תורמים רבות להשתלבות בעולם טכנולוגי מודרני.
בקורס זה נתנסה  בבניית רובוטים ממערכות לגו בצורה חווייתית ומעשית המשולבת עם לימודים עיונים. במהלך הקורס נעסוק בחשיבה יצירתית טכנולוגית הקשורה לתחום הרובוטיקה, נתייחס להשקה לתחומים נוספים כרפואה, רובוטיקה בחלל, תעשייה ועוד...

הוכחה – ד"ר יואב ברויאר

במהלך הקורס נפתח את חשיבתנו הריאלית במגוון כיוונים ונושאים.
נתרגל לוגיקה קלאסית, נטעם מעט מתורת הגרפים, נלמד אודות הצפנה ונפצח צפנים ,נשמע סיפורים רבים שמטרתם להקנות הרגלי חשיבה מחד גיסא ולפתח את הדמיון מאידך גיסא,
נתנסה בדומינו המבוסס על כללים מורכבים, נלמד מהי רדוקציה ונפתור חידת שיבוץ...כל החוויות הללו יעשו תוך כדי משחק בשמחה

בין טקסט לבמה - לירון בן ששון

הקורס יעסוק בעיבוד של המילה הכתובה לבמה.איך הופכים משפט שמישהו אחר כתב לשלי?איך אני הופך טקסט כתוב לפעולות?
במהלך המחצית נשכתב סצנות מסיפורים אהובים למחזה ואז נעלה אותם על הבמה.
נכתוב סצנות קצרות בעצמנו ונציג אותם ונסיים בטעימה מתוך מחזה מוכר אשר סצנות ממנו יעלו על בבמה.

יסודות העיצוב "איך עיצוב נולד?"- טל סיקסיק

במסגרת הקורס נעסוק במספר פרוייקטים הבאים מתחומי העיצוב השונים, מעיצוב המוצר, ועד עיצוב גראפי ואפילו עיצוב שיער. החשיבה העיצובית בקורס תנוע בטווח שבין עיצוב המרחב עצמו ועד לעיצוב הפרטים המרכיבים אותו.

הקורס יתמקד בהבנת תהליך הבשלת הפרוייקט העיצובי בתחומים השונים ובדיקה כיצד מתבצע תהליך זה משלבי התכנון המוקדמים ועד לקבלת המוצר המוגמר ויושם דגש מיוחד על הנחיית התלמיד ללמידה אישית עצמאית, תרגום רעיון, פיתוח טעם אישי, הובלת תהליך שלב אחרי שלב, תיעוד וביקורת.

הקורס נותן מרחב לביטוי כישוריהם הייחודים של כל תלמיד ותלמיד מעודד לפריצת הסטנדרטיזציה ומאפשר את חופש החשיבה העיצובית, תוך התרחקות מהמוכר והמצוי לעבר רעיונות חדשים, מפתיעים ומקוריים

חדר כושר מוחי ממוחשב (חכ"מ) -חנוך אופיר

זהו קורס שהוא סדנה לעיצוב, חיזוק וחישוף יכולות מוחו של התלמיד באמצעות משחקי מחשב. הסדנה כוללת מסד תוכנות ייעודיות כאשר העבודה היא  יחידנית בהתאמה ליכולותיו ולחולשותיו של כל תלמיד. תוך כדי משחק חווים התלמידים התמודדות עם בעיות במרחב,חשיבה מתמטית,חשיבה אלגוריתמית, חשיבה סימטרית ועוד. במהלך הקורס מפתחים התלמידים ארגז כלים לוגיים, מתנסים בניסוי וטעייה, ניתוח והכללה, בקרת יעילות הפתרון והפתעות נוספות.

שחמט - אלי לוי

למעלה מאלפיים שנה רצים החיילים על המשבצות המנוגדות , הסוסים דוהרים מקצוות הלוח לאיגוף לחימתי, עוקפים צריחי אבן וחותכים יבשות ותקופות. מערבות אסיה למדינות המזרח דרך ארצות הקור לאירופה ולשלטון המלוכני התורן.
במסעותיו מערבה טיפס השחמט בסולם האתגרי, הרוחני והמעשי והפך לספורט ולמשחק ולסטטוס של האדם החושב ושכלתני. סמל ליכולת חשיבה יצירתית , ליכולת חישוב גבוהה ובעיקר לאומנות.

 

למעלה

Rama School. All rights reserved.

Top Desktop version